» God morron

ska ju börja bloggar på den här bloggen nu :) men bloggar fortfarande med Cornelia på http://ponnybusarna.wordpress.com/ så kolla gärna i på den ! :D

Jag heter Angelica och har en egen C-ponny som heter Webber Lady (Lady). Jag har ridit i 8 år. Tänkte berätta lite om mej o mitt hästliv :)

Jag började rida för att min mamma var häst rädd och hon vela börja rida när hon var liten men fick inte. Så hon tog med mej till ridskolan i Kungsgården när jag var 5 år, för hon vela inte att jag också skulle bli hästrädd som hon. Min pappa va inte så sugen på att jag skulle börja rida, men det blev så ändå.
Jag red i ca 5 år på ridskolan och testade många olika ridskoleponnysar/hästar. I slutet av tiden jag var på ridskolan så hade jag med mej 'min' B-ponny Hedvig till ridskolan istället för ridskolehästarna/ponnysarna :)
Min historia om Hedvig, det var dan före min födelsedag på kvällen så hörde jag att min mamma pratade i telefonen. Dom pratade om någon ponny, det var typ det ända jag hörde. Sen när hon pratat klart så kom hon in till mej i mitt rum och berättade att jag skulle få bli medryttare på en liten B-ponny, och jag blev överlycklig !!!!!!!
Bästa födelsedagspresenten, fast hon som ringde och frågade visste inte att jag fyllde år dagen efter :P  (började rida Hedvig för att deras dotter inte vågade rida henne, för hon va bråkig)
När jag började rida Hedvig så red jag alltid ut med någon annan, för jag var inte tillräckligt duktig då. Efter 4 månader började jag rida ut själv, först gångerna gick det bra, men efter några gånger gick börja de gå dåligt. När jag kommit ut en bit på vägen så började hon krångla vägra gå o stegrade lite, eftersom jag inte visste vad jag skulle göra så vann hon alltid :/
Hedvig :')
Men när vi hade fått mer förtroende för varann gick det bättre, men hon var 'rädd' för allt så red aldrig speciellt långt själv.
Min första hoppträning på Hedvig var kaos, hon rusade igenom alla hinder och jag hade ingen aning om hur jag skulle göra...:/
Det blev bättre och bättre med tiden :)
När hoppning gick skapligt så startade jag några 'Clear Rounder' blev felfri på typ alla förutom en av dom i början.
Så jag startade min första riktiga tävling sommaren för 2 år sedan. Startade lätt D blev felfri :D Sen lättC och blev felfri i grunden o omhoppningen, tror jag. Blev inte placerad. Sen så ringde ägaren till Hedvig och frågade om jag vela hoppa på söndagen oxå. KLART ! På söndagen startade jag bara lätt C blev felfri, tävlade om C-ponnysar också, för det var inte riktigt många B-ponnysar med så vi fick hoppa upp till C :)
Kom 2:a mot C-ponnysar oxå !!!! Första tävlingen och jag kom 2:a, lyckligaste tjejen ever !
Men lätt bästa tävlingen var två veckor senare då jag tävlade i Ockelbo meeting. Började med att starta lätt C och VANN, sen startade jag lätt B och VANN !
Sen nästa dag så startade jag först lätt C och kom 2:a för missade lite på hinder nummer 10 då jag inte riktigt visste om jag skulle hoppa det, men i sista sekunden tröck jag över Hedvig över hindret från stillastående typ ! hon hoppade Suuuuper över det hindret iaf :D Världens bästa ponny ! :')
Hoppade en lätt B den dagen oxå, fick hoppa mot C-ponnysar då oxå för det hade inte kommit så många B eftersom det ös regnade, men kom 2:a mor C !!!! :D
och blev meetingvinnare för B-ponnysar !
bästa tävlingen i mitt liv !!! :''D tävlade några till tävlingar med placering, sen kom vi ner i svacka och tappade helt intresset för tävling..:(
det år jag skulle fylla 13 (förra året) så tävlade jag några gånger på våren i 'Clear Rounder' men började bli för stor och inte kunna tävla henne mer :(
så sommaren förra året började jag provrida C-ponnysar, hittade först en haflinger jag fastna för men det visade sej att hon haft fång och vi vela inte köpa en ponny som haft det. Sen provred jag många ponnysar, och några två gånger, sen hittade jag en fjordkorsning som jag gillade, så tog hem han på prov, men det funkade inte alls :( han kunna inget, och hade 75kg övervikt..han var helt galen så var tvungen att lämna tillbaka han...
sen provred jag ännu några till (red Hedvig någon gång emellan men blev mindre och mindre).
två veckor innan skolan börja hittade jag en Irländsk sportponny, Webber Lady ! Hon var egentligen inte det jag sökte...
om ni vill höra om henne så kan jag skriva om henne sen  :)
men onödigt att skriva om ni inte läser...så kommentera om ni vill veta lite om min ponny som jag har nu ! :D



Åsa
22 April, 2012 - 10:05

Vilken superbra berättelse om Hedvig!!Nu håller du på att bygga upp lika många minnen om inte fler tillsammans med Lady, vill gärna höra om dem;)

Moster
22 April, 2012 - 10:05

Kommer väl ihåg tävlingarna i Ockelbo..... regnet det öste ner men vad gjorde det när man var en stolt Moster.... så roligt att se dig och Hedvig då.

Väntar med spänning på nya härliga historier om dig och din Lady...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback