» Bästa tävlingen hittills !

Gick upp vid 5 imorse. Åt frukost satt på mej tävlingskläderna o drog te stallet.
Hade fixat det mesta igår kväll så de va bara o borsta igenom Lady o sätta på transport skydden o flistäcket, sen lasta. Resan till Regnsjö vet inte hur länge det tog men ca 2 timmar. När vi kom fram gick jag o Micke banan nästan med en gång. Banan va jättelätt !
Det var ca 15 starter före mej, både B-ponnysar och C-ponnysar inräknat. Vi tog ut Lady ganska med en gång så att jag skulle kunna rida fram ordentligt. Först red jag ut en sväng i skogen där, fanns mkt bra vägar. Sen stod jag och kolla på när några B-ponnysar hoppade.
När det var den sista B-ponnyn ute på banan så vare min tur inne på framhoppningen.
Framhoppningen gick jätte bra tycker jag. Lady va lugn och sansad, hon sprang ju fortfarande fort men lugn i de snabba om ni fattar ;)
Tog några språng på det lilla hindret, de sprången va jag inte nöjd med men de brydde jag mej inte i för hon hoppar inte lika bra på små hindren.
Tog räcket två gånger och tyckte att hon skötte sej fint ! På oxern skötte hon sej nästan ännu bättre :D
LD: Väl inne på banan så red jag runt banan innan jag börja hoppa. Det gick suuuper allting enda tills de två sista hindrerna, då rev hon båda...lite surt...men hellre rivning än vägran :) Startade om, det kostade inge extra eller någonting så varför inte få en felfri runda ? ;) Andra rundan gick bättre, höll in henne mkt mer o blev felfrii :)
Efter att jag hoppat tog vi in henne i transporten så hon fick äta lite hö och betfor. Det var 18 B-ponnysar i LC:n och 7 efteranmälda på C-ponnysar och jag va nummer 1, tyckte det va bra att det var några före mej, gillar inte o starta först...
Framridningen till LC:n gick bra, hon va inte lika 'på'. Hoppade typ bara räcket en gång och oxern en gång. Tyckte inte att det behövdes mer. Det börja regna och Lady blev jätterädd för ett paraply, men efter allting så kunna hon gå bredvid en med paraply, knäppis!
Inne på banan så red jag först fram till hinder nr10 det va typ det enda titthindret, typ mur på sidorna. Red oxå förbi vid kanten där några stod med paraplyn men hon regerade inte :)
Grunden gick väldigt bra :D Det gick väl fort men ändå kontrollerat. Fortsatte på omhoppningen o det gick som en dans ! :D Va nära att en bom föll ner på hinder nr12 men det gjorde den inte :D
Fick tiden 20,87 gick upp i ledningen ! :DDDDD
Det var fortfarande många kvar så kunna inte va så säker att jag skulle hålla mej kvar i ledningen...
MEN DET GJORDE JAG OCH JAG VANN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Amazing horse I have :')
Absolut bästa tävlingen hittills, så jävla nöjd !
Film kommer..så fort jag fått ordning på den..det går inte så bra..
Min lilla sötnooos ! You are the best !


Moster
10 Juni, 2012 - 16:37

Grattis till duktigduktiga er....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback