» Tävlingen :D

Tänkte skriva lite om tävlingen nu så kommer det upp film sen :)

Framridning & hoppning LC:n 
Lady var lite stel men hon bjöd på framåt som vanligt. Sparkade lite i högergaloppen men efter ett tag så släppte det så hon blev mjuk och fin :) 
Hon var jätte fin på hinder tycker jag, gick väl lite för fort mot hindret.

Inne på banan
När den före mej skulle starta fick jag oxå gå n på banan så skrittade och travade runt där medans den före mej hoppade. 
Gick lite för fort in på hindrerna men tyckte ändå att jag hade kontroll. Klarade grunden bra, men för fort och Lady slog i hovarna i nästan varje bom........i omhoppningen så rev vi ett hinder, blev en sväng som jag inte tog riktigt 'rätt' så hon hoppade lite konstigt. Men hellre rivning än vägran :) 
Sen va det en sväng kvar efter det hindret och då satsade jag inte lika mkt så tog ut den ganska så långt. 
Så lite synd att jag rev :/

Tog in Lady en sväng i transporten så hon fick äta lite hö och dricka vatten fast det vill hon nästan aldrig ha..

Framridnind och hoppning LB:n
Hon var JÄTTE fin på framhoppningen, allt gick suuuuper :D 
Tog några snäva kurvor på hindrena och det gick galant :D Hon lyssnade på det lilla jag gjorde :D 

Inne på banan
Gick runt på banan medans den föra mej hoppade.
Det va ju första LB:n för mej och Lady så hon har aldrig hoppat kombination på tävling..
Men allt gick super klarade grunden i ett BRA tempo iaf ett bra tempo för att vara jag o Lady (; 
Kombinationen gick super, fast hon slog i :/ 
Omhoppningen gick fort och bra, snäva svängar ! 
Fast tycker ändå inte att jag tog alldelens för snäva men gick upp ledningen med 7 st kvar :D

Jag höll mej kvar där oxå :D
En som jag mötte i Regnsjö som kom 3a då, vi hade nästan samma tid jag hade 27.27 och hon hade 27.98 

MEN JAG VANN IGEEEEEN :D 

Film kommer ! 


Ida
17 Juni, 2012 - 18:28 / BLOGG: http://www.barbacka.devote.se

Sv: Först och främst, tack :) Jag har gjort en header till dig, om jag inte mins fel, tre gånger nu. Därav kommer jag inte heller göra någon ny till dig eftersom det inte känns värt att lägga tid på att göra något som används bara en liten stund.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback