» Gästbloggning !

Jag heter Erika och fyller 15 i september. Jag bor på en stor gård som ligger ca en mil söder om Lindesberg. Här på gården har vi 6 underbara hästar!

Våra hästar:

Brunte som är mammas quarter och varmblods valack som snart fyller 4.

Nikko som är min mosters basjkir valack på 5 år.

Steffe är en varmblodsvalack på 16 år som vi har här på foder.

Trissan är en utav våra två shettisar. Hon blir 7 år lite senare i år.

Betty som är våran andra shettis som precis har fyllt 4.

Tura är mitt underbara nordsvensk sto (travmodellen) som precis fyllt 10.


Jag tänkte ta och berätta lite om mig och Tura.
I september förra året fick jag ta bort mitt varmblodssto Lillis då hon fick headsheking syndrom. Jag insåg då att om jag nånsin skulle kunna fortsätta att hålla på med hästar så behövde jag köpa en ny häst väldigt fort som jag skulle kunna satsa på och utvecklas med och som skulle hjälpa mig att komma över Lillis.
Så jag satte mig och letade och letade... Måndag den 26 september så ringer mamma mig när jag är i skolan och säger att hon hittat en häst som hon ringt på och sa att dom skulle hämta mig efter skolan och så skulle vi åka och titta på henne. så när jag slutade så åkte vi och tittade på detta sto.
Den dagen åkte jag hem med ett otroligt vackert sto i släpet bakom bilen! Vi hade ungefär en veckas prövotid på henne då vi skulle besikta henne och kiropraktorn skulle kolla på henne. Hon kändes helt underbar och jag bestämde mig för att köpa henne!

Jag köpte henne för att utbilda henne inom western och håller fortfarande på med det. Vi har inte kommit så långt då det tar lång tid att skola om en häst ända från grunden men det går framåt!:)


Ni kan läsa lite mer om hur det går för oss och våran vardag på min blogg: http://erikaaasss.blogg.se/?tmp=26192912
Och så kan ni läsa lite mer om dom andra hästarna på våran stallblogg: http://stallyxe.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback